Arduino – Ziua 5 – Să ne mai jucăm puţin cu ledul şi butonul… sau ce este un debounce…

Created at: martie 3, 2017; Last update: martie 3, 2017

Pornind de la tutorialul anterior, cum am putea face astfel încât la o apăsare şi eliberare a butonului, ledul să se aprindă şi să stea aprins până la următoarea apăsare/eliberare a butonului? Adică, dacă tot avem un microcontroller care face aprinderea/stingerea unui led, să ne bucurăm de acest microcontroller.

Ei bine, Ne vom folosi de o altă variabilă astfel încât, în momentul în care se dă drumul butonului, variabila respectivă să rămână cu valoarea dată în momentul apăsării butonului… Hai să vedem codul, pentru că aşa înţelegem mai bine. Şi să începem cu o greşeală… Continuă să citești

Arduino – Ziua 4 – Input / Output Butoane şi leduri

Created at: februarie 26, 2017; Last update: februarie 26, 2017

Încă o zi frumoasă pentru a ne juca cu Arduino. Aşadar, ce vom face astăzi?

Dacă până acum ne-am jucat cu leduri care reprezintă partea de OUTPUT a micro-controllerului nostru, acum a sosit momentul să încercăm şi partea de INPUT. Aşadar hai să vedem ce putem face pentru a exemplifica partea de INPUT.

Pentru început să facem o chestie simplă. Să ne jucăm cu un buton. În kitul pentru începători am primit şi un buton. Continuă să citești

Arduino – Ziua trei – S-a ars!!! Ledul meu s-a ars!!! Eh… nu chiar. Doar este un Led…brick (sau Despre electricitate și rezistență)

Created at: februarie 23, 2017; Last update: februarie 26, 2017

Tot lucrând eu să învăț despre PWM și semnalele (așa-zis) analog transmise de Arduino, am văzut multe tutoriale despre Arduino în care pe lângă folosirea unui led observăm și instalarea unui rezistor:

Apoi m-am uitat la ce am primit eu în kitul cumpărat de la Robofun: ”Hmm… Led… Rezistor… Led… brick…” Cu greu m-am convins să folosesc Led brick-ul conectându-l direct la placa mea Arduino. Repet… Sunt afon în ale electronicii (pentru moment). De ce m-am convins greu? Cine știe ce pot să stric?… Continuă să citești

Arduino – Ziua doi – Digitalul şi valurile

Created at: februarie 21, 2017; Last update: februarie 26, 2017

În primul tutorial am vazut cum se aprinde şi se stinge un led. Făcurăm asta cu ajutorul comenzilor digitalWrite(13,HIGH) şi digitalWrite(13,LOW). Cineva însă (nu eu, pentru că eu nu aş fi avut această întrebare decât eventual la un tutorial despre motoare…) ar putea să se întrebe “Păi de ce să avem doar HIGH şi LOW? Adică avem doar APRINS şi STINS? De ce nu avem şi… nu ştiu… PE JUMĂTATE APRINS? ca la becurile alea şmechere care îţi fac lumina din cameră mai blândă atunci când ai o întâlnire cu cineva pe care vrei să vrăjeşti…”. Continuă să citești

Arduino – Ziua… Uno – Conectarea la calculator

Created at: februarie 17, 2017; Last update: februarie 26, 2017

Ei bine, se pare că am ajuns şi eu să văd cum arată un microcontroller Arduino. Şi arată bine. Cel puţin versiunea pe care am cumpărat-o eu pare să fie gata de a fi pusă la proiecte serioase, având până şi un fel de carcasă ataşată la placă pentru a permite prinderea acesteia prin şuruburi. Continuă să citești

Discuţie PHP – Extragere automată a cuvintelor şi frazelor cheie dintr-un text dat

Created at: aprilie 23, 2015; Last update: aprilie 28, 2015

Uau… nu am mai scris de mult timp un tutorial în română. Mă miră că mai ştiu româneşte. Apropo de română, acest tutorial este tocmai despre limba română sau mai bine zis despre cum am început construrea unui “motor” de extragere a cuvintelor cheie din text.

Atenţionez că acesta nu este un script pe care să îl foloseşti cu copy/paste, ci o discuţie principială ce foloseşte PHP drept cod exemplificator. Continuă să citești

Validarea datelor cu o clasa PHP

Created at: octombrie 24, 2014; Last update: noiembrie 5, 2014

Peste tot pe internet poţi găsi tot felul de tutoriale/scripturi care îţi arată cum sa faci o clasă PHP care sa valideze datele venite de la utilizatori. De aceea m-am gândit că poate ar trebui să încerc şi eu să fac un astfel de tutorial/script. (Ultimul update: 05.11.2014) Continuă să citești

Tutorial Laravel 4.2 – Logarea şi autentificarea în Laravel

Created at: august 6, 2014; Last update: septembrie 8, 2014

În acest tutorial vom crea un sistem de autentificare în Laravel. Pentru aceasta ne vom folosi de modulul de autentificare al Laravel.

Paşii pe care îi vom urma sunt:

  1. Configurarea iniţială
  2. Baze de date, tabele, migrări şi artisan. Prima noastră migrare, tabelul de sesiuni
  3. Din nou despre migrări, despre schema unui tabel și cum creăm tabelul de utilizatori
  4. Despre seeding sau cum populezi tabelele dintr-o bază de date
  5. Despre rute şi crearea lor
  6. Despre Blade şi cum tăiem cu el template-uri din paginile html
  7. Realizarea paginii de logare şi a paginii pentru utilizatorii logaţi.
  8. Administrarea erorilor de logare.
  9. Folosirea modulului de autentificare pentru validarea utilizatorului.

Continuă să citești

Laravel 4 Model Events: Popularea dinamica a coloanelor la insert/update

Created at: iulie 23, 2014; Last update: iulie 23, 2014

Cand trebuie sa creez o zona de administrare, de cele mai multe ori doresc sa stiu nu doar cand un utilizator a creat sau editat un item (o postare), ci si cine este acel utilizator.

Luand in considerare aceasta nevoie, de fiecare data adaug doua coloane aditionale la tabelele din baza de date: created_by si updated_by. Acestea, impreuna cu timestamp-urile Laravel, sunt cea mai buna metoda de a urmari cele mai recente schimbari realizate unei inregistrari din baza de date. Continuă să citești