Testare automată cu RobotFramework – Instalare şi primul nostru test

Cuvinte-cheie: Windows, Python 3, RobotFramework, SeleniumLibrary

Să începem prin a explica titlul. Prin testare automata trebuie să înțelegem exact ceea ce implică denumirea. Spre deosebire de o testare manuală, testarea automată nu necesită intervenția umană o dată ce testul a fost realizat. Iar cand vorbim de test vorbim de o serie de pași pe care mașina (programul) îi va urma, imitând o acțiune umană, pentru a verifica dacă rezultatul final este cel urmărit. Continue reading

Arduino – Ziua 5 – Să ne mai jucăm puţin cu ledul şi butonul… sau ce este un debounce…

Pornind de la tutorialul anterior, cum am putea face astfel încât la o apăsare şi eliberare a butonului, ledul să se aprindă şi să stea aprins până la următoarea apăsare/eliberare a butonului? Adică, dacă tot avem un microcontroller care face aprinderea/stingerea unui led, să ne bucurăm de acest microcontroller.

Ei bine, Ne vom folosi de o altă variabilă astfel încât, în momentul în care se dă drumul butonului, variabila respectivă să rămână cu valoarea dată în momentul apăsării butonului… Hai să vedem codul, pentru că aşa înţelegem mai bine. Şi să începem cu o greşeală… Continue reading

Arduino – Ziua 4 – Input / Output Butoane şi leduri

Încă o zi frumoasă pentru a ne juca cu Arduino. Aşadar, ce vom face astăzi?

Dacă până acum ne-am jucat cu leduri care reprezintă partea de OUTPUT a micro-controllerului nostru, acum a sosit momentul să încercăm şi partea de INPUT. Aşadar hai să vedem ce putem face pentru a exemplifica partea de INPUT.

Pentru început să facem o chestie simplă. Să ne jucăm cu un buton. În kitul pentru începători am primit şi un buton. Continue reading

Arduino – Ziua trei – S-a ars!!! Ledul meu s-a ars!!! Eh… nu chiar. Doar este un Led…brick (sau Despre electricitate și rezistență)

Tot lucrând eu să învăț despre PWM și semnalele (așa-zis) analog transmise de Arduino, am văzut multe tutoriale despre Arduino în care pe lângă folosirea unui led observăm și instalarea unui rezistor:

Apoi m-am uitat la ce am primit eu în kitul cumpărat de la Robofun: ”Hmm… Led… Rezistor… Led… brick…” Cu greu m-am convins să folosesc Led brick-ul conectându-l direct la placa mea Arduino. Repet… Sunt afon în ale electronicii (pentru moment). De ce m-am convins greu? Cine știe ce pot să stric?… Continue reading

Arduino – Ziua doi – Digitalul şi valurile

În primul tutorial am vazut cum se aprinde şi se stinge un led. Făcurăm asta cu ajutorul comenzilor digitalWrite(13,HIGH) şi digitalWrite(13,LOW). Cineva însă (nu eu, pentru că eu nu aş fi avut această întrebare decât eventual la un tutorial despre motoare…) ar putea să se întrebe “Păi de ce să avem doar HIGH şi LOW? Adică avem doar APRINS şi STINS? De ce nu avem şi… nu ştiu… PE JUMĂTATE APRINS? ca la becurile alea şmechere care îţi fac lumina din cameră mai blândă atunci când ai o întâlnire cu cineva pe care vrei să vrăjeşti…”. Continue reading

Arduino – Ziua… Uno – Conectarea la calculator

Ei bine, se pare că am ajuns şi eu să văd cum arată un microcontroller Arduino. Şi arată bine. Cel puţin versiunea pe care am cumpărat-o eu pare să fie gata de a fi pusă la proiecte serioase, având până şi un fel de carcasă ataşată la placă pentru a permite prinderea acesteia prin şuruburi. Continue reading

Discuţie PHP – Extragere automată a cuvintelor şi frazelor cheie dintr-un text dat

Uau… nu am mai scris de mult timp un tutorial în română. Mă miră că mai ştiu româneşte. Apropo de română, acest tutorial este tocmai despre limba română sau mai bine zis despre cum am început construrea unui “motor” de extragere a cuvintelor cheie din text.

Atenţionez că acesta nu este un script pe care să îl foloseşti cu copy/paste, ci o discuţie principială ce foloseşte PHP drept cod exemplificator. Continue reading

Tutorial Laravel 4.2 – Logarea şi autentificarea în Laravel

În acest tutorial vom crea un sistem de autentificare în Laravel. Pentru aceasta ne vom folosi de modulul de autentificare al Laravel.

Paşii pe care îi vom urma sunt:

  1. Configurarea iniţială
  2. Baze de date, tabele, migrări şi artisan. Prima noastră migrare, tabelul de sesiuni
  3. Din nou despre migrări, despre schema unui tabel și cum creăm tabelul de utilizatori
  4. Despre seeding sau cum populezi tabelele dintr-o bază de date
  5. Despre rute şi crearea lor
  6. Despre Blade şi cum tăiem cu el template-uri din paginile html
  7. Realizarea paginii de logare şi a paginii pentru utilizatorii logaţi.
  8. Administrarea erorilor de logare.
  9. Folosirea modulului de autentificare pentru validarea utilizatorului.

Continue reading