Liber la minciuni

Si cu cat sunt mai sfruntate, cu atat mai bine. Nu, nu ma refer la campaniile electorale sau la discursurile zilnice ale politicienilor, ci la invazivele reclame.

Personal, am o funciara neincredere fata de tot ce inseamna mesaj publicitar. De la samponul minune anti-matreata, pana la pensiile private si fondurile de economii, la reclamele bancilor cu dobanda zero – la vedere – dar cu o gramada de comisioane ascunse… Atat de tare m-am saturat, incat, de regula, evit produsele care asediaza publicul. Si nu inteleg cum de la an de an detergentul este tot mai bun, scotandu-l pe “cel vechi” din orice cursa. Cum de cafeaua are brusc anti-oxidanti sau pasta de dinti poate rezolva probleme de inima albastra.

Asta pana la prima analiza serioasa. Iata de pilda:

“Pretentiile pe care producatorii de iaurturi imbogatite cu probiotice le au, cum ca produsele lor reprezinta adevarate surse de sanatate pentru organism, sunt nejustificate, se arata intr-un studiu realizat de Uniunea Europeana si citat de Daily Mail.

In intreaga lume exista sute de sortimente de iaurturi imbogatite cu asa-zise bacterii prietenoase despre care se spune ca, atunci cand sunt consumate zilnic, aduc numai beneficii sanatatii, intarind sistemul imunitar si accelerand tranzitul intestinal.

Nimic mai fals, spun expertii EFSA (Autoritatea europeana pentru control alimentar) care au demontat 170 dintre cele 180 de beneficii cu care producatorii de iaurturi luau fata clientilor. Potrivit specialistilor, efectele binefacatoare ale probioticelor in organism nu au putut fi dovedite.

Cel mai bine vandute marci de iaurt imbogatit cu probiotice de pe teritoriul Marii Britanii, Actimel si Yakult, nu au fost incluse in studiu intrucat si-au retras afirmatiile facute cu privire la beneficiile aduse sanatatii, inainte de a fi supuse evaluarii.

Mai apoi, reprezentantii companiei japoneze Yakult au tinut sa mentioneze ca descoperirile EFSA nu se refera la produsul lor care a fost obtinut dupa 70 de ani de cercetari.”

Sursa

RSS 2.0 | Trackback | Comment

Adresa de mail:  Aboneaza-ma  

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.